Dr.Zipe er basert på et helt unikt varemerke konsept som skiller seg ut fra mengden. Unike produkter med et unikt markedsføringskonsept har gjort varemerket respektert og verdsatt av både familier og ekstreme skikjørere.
Design har blitt et varemerke for Dr.Zipe produkter og skiller seg sterkt fra andre merker ved å legge til mer ’attitude’. Dekorerte briller med headbolts og hodeskaller ble sett på som noe helt nytt og friskt når Dr.Zipe ble lansert på markedet i 2006. Ingen andre goggles varemerke har siden da vært så sterk i det midterste prissegmentet som Dr.Zipe har vært og er i dag. Kanskje ikke så rart at Dr.Zipe ble kåret til Sveriges No.1 Sport Brand etter bare ett år på markedet!
Goggles er det viktigste produktet av varemerket, men Dr.Zipe har de siste årene også kommet til å inkludere hjelmer og solbriller. Dette er produkter som naturlig faller inn under produktporteføljen samt områder for beskyttelse og sikkerhet.
Alle Dr.Zipe produkter leverer kvalitet, design og funksjon. Designet er unikt, men likevel universelt i den forstand at Dr.Zipe briller passer sammen med mange hjelmer på markedet. Alle briller er CE godkjent og oppfyller kvalitets-og sikkerhetskrav.
Målgruppen for Dr.Zipe er hovedsakelig jenter og gutter i alderen 12-30 år, men goggle kolleksjonen er svært bred og omfatter briller for alle aldre og ansikter. Vi har oppnådd noe veldig unikt med posisjoneringen av Dr.Zipe, nemlig å tiltrekke seg både elite kjørere som krever det beste og foreldre som ønsker å kjøpe briller til hele familien.
Dr.Zipe er idag tilgjengelig i de fleste store sportskjeder og mange uavhengige butikker over hele Norden. Dr.Zipe distribueres og selges i flere andre land, og fortsetter å vokse raskt.